Algemene verkoopsvoorwaarden

Huidige algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing voor alle boekingen met Shuttle4You.

Deze algemene voorwaarden kunnen ten allen tijde door Shuttle4You worden gewijzigd en zijn direct beschikbaar op onze website (www.shuttle4you.be). Gewijzigde algemene voorwaarden zijn onmiddellijk van toepassing.

  • 01

    Verplaatsing

    Een verplaatsing is het vervoeren van één of meerdere personen van een bestemming naar een andere bestemming.

    De kost van een verplaatsing wordt berekend op basis van de afstand van de reis, het aantal personen en mogelijke supplementen.

    De verplaatsing wordt door een voertuig uitgevoerd die het aantal passagiers en bagages aangegeven tijdens de boeking aankan.

    Het adres van het punt van vertrek en aankomst moet tijdens de boeking opgegeven worden.

    De chauffeur wacht op de klant op het adres van vertrek en zal zich bij de klant aanmelden:

    • Openbare plaats: Door een bord met de naam van de klant of door contact op te nemen met de klant via telefoon.
    • Huis of andere openbare plaats: Door aan het huis/kantoor aan te bellen of door zich aan de receptie te melden of door telefonisch contact op te nemen.
  • 02

    Boeking

    Om een nieuwe boeking te maken, gelieve alle velden in het online reservatieformulier in te vullen.

    Reis met het vliegtuig:

    • Vervoer naar de luchthaven
      Voor een reis met het vliegtuig, moet u 2 tot 3 uur vóór uw vlucht op de luchthaven aanwezig zijn. Aarzel niet om uw vluchtgegevens aan ons te bezorgen.
    • De luchthaven als ophaalplaats
      Voor een ophaling in de luchthaven, gelieve het vluchtnummer en de landingsuur als ophaaluur aan te geven.

    Supplementen :

    U heeft de mogelijkheid om extra stops/haltes te kiezen (bv: groep reizigers met verschillende woonplaatsen).

    In dit geval, gelieve ons het aantal extra stops en telkens het volledig adres mee te geven.

    Voor een extra stop, zal een forfaitair bedrag van 5€ in rekening worden gebracht bovenop de basisprijs van uw reis.

    U kunt ook kinderzitjes en/of zitverhogers voor kinderen boeken voor een additionele kost van 5€ per stoel.

    Gelieve te noteren dat een maximum van 3 valiezen met standaard afmetingen in een berline wagen kunnen. Indien u meer bagage hebt, gelieve dan een minibus te reserveren.

    Binnen de 24u vóór de ophaaldatum, is het nog steeds mogelijk om uw verplaatsing te boeken. Een supplement van 15% zal hiervoor aangerekend worden. Deze meerprijs zal automatisch toegevoegd worden aan de prijs van uw verplaatsing.

    Gegevens :

    Gelieve ons een GSM nummer te geven waar wij u kunnen bereiken en ervoor te zorgen dat deze opstaat op het moment van ophaling door onze chauffeur.

    Opmerkingen :

    De klant is verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte informatie over de verplaatsing. Zorg ervoor dat alle verstrekte informatie juist en volledig is.

    In het geval van een niet-uitgevoerde verplaatsing ten gevolge van onjuiste informatie (o.a: GSM nummer, datum en ophaalplaats) zal Shuttle4You niet verantwoordelijk worden gesteld en zal de verplaatsing als uitgevoerd beschouwd worden waarvoor het volledig bedrag verschuldigd zal zijn.

    Gelieve ervoor te zorgen dat u het ophaaluur invoerd in de lokale tijd van België.

  • 03

    Reservatieformulier

    Aan het einde van het boekingsproces, krijgt u meteen per e-mail een reservatieformulier met een overzicht van alle gegevens die u ons hebt meegegeven tijdens uw boeking.

    Gelieve de juistheid van de ingevoerde gegevens te controleren. Indien u een fout ontdekt, gelieve ons zo snel mogelijk een e-mail met de uit te voeren correcties op te sturen.

    Indien u ons reservatieformulier niet ontvangt, gelieve uw spamberichten na te kijken.

  • 04

    Boekingsbevestiging

    Binnen de twaalf (12) uren, wordt uw reservering bevestigd door een boekingsbevestiging formulier.

    Indien u ons bevestigingsformulier binnen de twaalf uren niet hebt ontvangen, gelieve uw spamberichten na te kijken.

  • 05

    Wijziging en annuleringsvoorwaarden

    Alle boekingen kunnen buiten de 24u vóór de ophaaldatum geannuleerd worden. Om een reservering te annuleren, stuur ons een e-mail met de details van de boeking.

    Elke wijziging moet uiterlijk 24u voor de ophaaldatum meegegeven worden.

    In geval van nood (minder dan 24u voor de ophaaldatum), moet de klant Shuttle4You informeren. De mogelijkheid om de wijzigingen te aanvaarden of niet, zonder of met extra kosten zal worden nagegaan.

  • 06

    Voor uw verplaatsing

    Ongeveer 24 uren vóór uw verplaatsing zal Shuttle 4You u een e-mail of SMS-bericht met de reisinformatie, de naam van de chauffeur en zijn telefoonnummer doorsturen.

  • 07

    Verwelkoming door onze chauffeurs

    Onze chauffeurs zullen op de klant wachten op de plaats en het tijdstip aangegeven in de boeking.

    Onze chauffeurs zullen zich kenbaar maken door een bord met de naam opgegeven in de boeking en/of door telefonisch contact op te nemen op het gsm nummer meegegeven in de reservatie.

  • 08

    Wachttijden

    Volgende regels zullen door onze chauffeurs toegepast worden:

    • Privé adres, hotel of openbare plaats: een wachttijd van 15 minuten is voorzien
    • Luchthaven: een wachttijd van 45 minuten na het voorziene landingsuur is voorzien

    Een wachttijd kan aan onze chauffeurs gevraagd worden. Een forfaitair bedrag van 30€ per begonnen 30 minuten zal aan de klant aangerekend worden.

    Indien binnen bovenstaande termijnen, onze chauffeurs de klant niet heeft kunnen ophalen, zal de verplaatsing als uitgevoerd beschouwd worden waarvoor het volledig bedrag verschuldigd zal zijn.

    Indien onze planning de extra wachttijden niet toelaat, zal de verplaatsing als uitgevoerd beschouwd worden waarvoor het volledig bedrag verschuldigd zal zijn.

  • 09

    Bagages

    Gelieve te noteren dat een maximum van 3 bagages met standaard afmetingen in een berline wagen kunnen. Indien u meer bagage hebt, gelieve dan een minibus te reserveren.

    Indien u reist met “niet-standaard/normale” bagage, gelieve ons via e-mail te verwittigen of het te melden in uw reservatieformulier in het vakje “opmerkingen”.

    Kleine huisdieren zijn toegelaten. Die moeten in een gepaste propere kennel tijdens de reis geplaatst worden. Het is niet toegestaan uw huisdier uit de kennel te halen.

  • 10

    Prijzen en betalingsmogelijkheden

    De weergegeven prijzen tijdens uw prijssimulatie of uw reservatie, zijn uitgedrukt in Euro (€) inclusief BTW.

    Betalingen worden als volgt gemaakt:

    Op voorhand:

    • Storting op ons rekeningnummer, 7 dagen vóór de ophaaldatum

    Tijdens de verplaatsing (meerderheid van de betalingen):

    • Contante betaling aan de chauffeur
    • Betaling met een kredietkaart (Visa, Mastercard,...). Een supplement van 5% zal hiervoor aangerekend worden.

    Alle betalingen vinden in Euro (€) plaats.

    Afhankelijk van de details van de reservatie, kan Shuttle4You een betaling op voorhand eisen.

    Indien de klant niet akkoord gaat met de voorafbetaling, kan Shuttle4You de boeking onmiddellijk annuleren.

    Opmerkingen in verband met facturen:

    Alle klachten aangaande facturen dienen te gebeuren per aangetekend schrijven en binnen de 7 dagen na facturatiedatum.

  • 11

    Wagen model

    Shuttle4You zal u ophalen met het door u gekozen model van wagen tijdens de boeking (hetzij een berline wagen, hetzij een minibus).

    Afhankelijk van onze plannings, kan het gebeuren dat u een upgrade krijgt naar een minibus in plaats van een berline wagen.

    Deze upgrade zal u niet worden aangerekend. De prijs die u zult betalen is de prijs voor een verplaatsing met een berline wagen.

    Door voor de handliggende redenen wat betreft aantal passagiers en laadmogelijkheden is het omgekeerde scenario niet mogelijk (een berline wagen in plaats van een minibus).

  • 12

    Beperkingen

    Roken en de consumptie van alcoholische dranken is ter allen tijden verboden in het voertuig.

    In geval van overtreding van deze regels, kan de chauffeur het voertuig te stoppen en u vragen om uit te stappen.

    Het aantal passagiers hangt af van het aantal zitplaatsen in het voertuig.

    Ter herinnering, een baby of een kind wordt als passagier beschouwd en neemt een zitplaats in. De chauffeur kan een verplaatsing weigeren indien het aantal passagiers het aantal zitplaatsen in het voertuig overschrijdt.

    Shuttle4You kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld en de verplaatsing zal als uitgevoerd beschouwd worden waarvoor het volledig bedrag verschuldigd zal zijn.

    Kosten als gevolg van schade of bevuiling aangebracht door de klant, zullen aangerekend worden. Een provisie van 50€ zal meteen aan de chauffeur betaald moeten worden.

  • 13

    Vluchtvertraging

    In het geval van een vertraagde vlucht, zal de klant, indien mogelijk, Shuttle4You zo snel mogelijk informeren en ons de herziene aankomsttijd doorgeven.

    Onze chauffeurs raadplegen op regelmatige basis de vluchtinformatie (via de vluchtgegevens ingevuld in het reservatieformulier).

    Uw GSM toestel (gelinkt aan het nummer die u tijdens de boeking meegegeven hebt) zal van zodra u landt, opstaan. Onze chauffeur kan dan met u contact opnemen.

    Afhankelijk van onze planning, kan een aanzienelijke vertraging van uw vlucht, een annulatie van uw verplaatsing veroorzaken. Doch zullen wij proberen om dit te voorkomen.

  • 14

    Annulering van de reservatie door Shuttle4You

    Shuttle4You heeft het recht om uw reservatie te annuleren voor onderstaande redenen (niet-limitatieve lijst):

    • Onze planning is vol geboekt
    • Het aantal passagiers overschrijdt het aantal zitplaatsen
    • De klant heeft verkeerde informatie met betrekking tot de verplaatsing ingevuld
    • De klant heeft incorrecte contactgegevens meegegeven
    • De klant gaat niet akkoord met de gevraagde voorafbetaling

    De klant zal van de annulatie via e-mail verwittigd worden.

  • 15

    Verantwoordelijkheid van Shuttle4You

    Shuttle4You is verantwoordelijk voor de goede uitvoering van haar verplichtingen in het kader van een verplaatsing.

    Shuttle4You kan echter niet verantwoordelijk worden gesteld in de slechte uitvoering van een verplaatsing door de schuld van de klant, om welke redenen dan ook, door een onvoorspelbare technische storing, of als gevolg van slecht weer, verkeersdrukte of als gevolg van overmacht.

    Shuttle4You kan ook niet verantwoordelijk worden gesteld door de gevolgen van stakingen of sociale bewegingen die zich zouden kunnen voordoen tijdens het uitvoeren van ons activiteiten.

  • 16

    Telefonische permanentie

    We zijn telefonisch beschikbaar op het nummer +32 476 09 89 89.

    Indien we niet onmiddellijk kunnen opnemen, gelieve een bericht in te spreken met uw vraag en contactgegevens. Wij bellen u dan zo snel mogelijk terug.

  • 17

    Geschillen

    Op al deze algemene voorwaarden is Belgisch recht van toepassing. Enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Brussel zijn bevoegd om kennis te nemen van de mogelijke geschillen.